Living Lab
Wat maakt het ene team succesvoller dan het andere team of welk gedrag laten teamleden in die succesvolle teams zien? Welke rollen zijn onmisbaar en daarom belangrijk in elk team? We leren veel van de teams die onze serious games spelen. De database is gevuld met inzichten van meer dan 500 teams. In samenwerking met onderzoekers, psychologen, studenten en andere geïnteresseerden onderzoeken we die data met als doel kennisvalorisatie, innovatie en inspiratie.
Serious Projects
VET online toolbox
Een online toolbox die docenten & studenten helpt hun leerdoelen te behalen.
Hoog sensitiviteit als kracht
Het inzetten van de games voor prikkels, winnende teams en de groepsdynamische processen.
Persoonsgerichte zorg
Een game voor Persoonlijke Zorg die gemaakt is met behulp van studenten en medewerkers.
Biometrische data in groepsdynamische processen
Met biometrische data kijken wij naar mensen met behulp van een softwaretool.
Theoretisch onderbouwd analysemodel voor escape rooms
Met een analysemodel het analyseren van verschillende gedragstypes en observeren.
Proeftuin voor monteurs die in opleiding zij of`extra bij leren
Een fictief huis voor monteurs in opleiding, om te oefenen in de praktijk met klanten.
Partners
Stressindicatoren op teamniveau
JGM is samen met partners constant bezig met innoveren. Een voorbeeld hiervan is het project waarbij nauw samengewerkt wordt met Jamzone en Friesland Boeit, waarbij het geholpen wordt door SNN.
JGM wil met dit project het werkingsprincipe aantonen van een analyse instrument waarmee men stress in groepsdynamische processen kan meten en in kaart kan brengen. Met die data kan men dan het gedrag in groepsprocessen goed diagnosticeren en analyseren om daarmee stressoren te kunnen beïnvloeden en/of weg te nemen.
Daarvoor gaat JGM in eerste instantie onderzoek doen naar mogelijke koppeling tussen HRV, gedragingen van deelnemers en de opgenomen videobeelden. Vervolgens worden sensortechnologieën op toepasbaarheid onderzocht en wil men onderzoeken en analyseren wat de stress triggers in groepen zijn. Met behulp van escaperoom analyses gaat men data verzamelen en analyseren om daarmee het instrument te ontwikkelen. Proefmodel testen en analyses moeten leiden tot een te koppelen datamodel en analyse instrument stress in groepsdynamica.